Bez wizytówki Google ani rusz

46% wszystkich wyszukiwań w Google ma charakter lokalny, a 92% osób wybiera firmy na pierwszej stronie lokalnych wyników wyszukiwania. Tak przynajmniej twierdzą zagraniczni marketerzy.

46% wszystkich wyszukiwań w Google ma charakter lokalny, a 92% osób wybiera firmy na pierwszej stronie lokalnych wyników wyszukiwania. Tak przynajmniej twierdzą zagraniczni marketerzy.

Nie jestem w stanie potwierdzić autentyczności tych danych, ani tego jak statystki wyglądają w Polsce. Bazując na własnych doświadczeniach, śmiało mogę stwierdzić, że często profil Google Moja Firma, jest ważniejszy niż firmowa strona internetowa.

Jeśli jesteś właścicielem lokalnego biznesu, to zależy Ci na tym, aby Twoja firma pojawiała się na ekranach konsumentów, gdy ci szukają lokalnych usług. Dlatego tak ważne jest, abyś zadbał swój profil Google Moja Firma zwany również Wizytówką Google lub Wizytówką w Mapach Google.

Czym jest Google Moja Firma?

Google Moja Firma to bezpłatna funkcja, która umożliwia przekazywanie informacji o Twoim biznesie. Pozwala na pokazywanie lokalizacji, godzin otwarcia, przesyłanie zdjęć, prezentowanie usług/produktów i innych istotnych informacji. Tworząc profil, zwiększasz widoczność swojego biznesu i szanse na pojawienie się w wynikach wyszukiwania Google, Mapach Google i innych usługach Google.

Google Moja Firma jest korzystna dla firm wszystkich rozmiarów. Dbanie o wizytówkę może dać Ci przewagę konkurencyjną i przyciągnąć do Twojej firmy klientów, którzy szukają Twojego biznesu w wyszukiwarce Google i mapach.

Ponadto, posiadając konto Google Moja Firma, będziesz mógł udostępniać zdjęcia swoich produktów lub usług, dostępować i edytować informacje o swoim biznesie (nazwa, lokalizacja, godziny otwarcia itp.) oraz odpowiadać na opinie. Dzięki temu zyskasz większą widoczność i zaangażowanie klientów.

Wizytówka jest darmowa

Google Moja Firma jest bezpłatne, więc nie ma powodu, aby nie skorzystać z wszystkich korzyści, jakie oferuje dla budowania swojego biznesu. 

Eksperci od marketingu internetowego są zgodni: profil Google Moja Firma jest obok strony internetowej najważniejszym kanałem promocyjnym lokalnych firm.

Osobiście uważam, że Profil Google Moja Firma jest ważniejszy niż media społecznościowe, content marketing czy email marketing i tradycyjne formy reklamy.

Uwaga na oszustów

Wraz ze wzrostem znaczenia Wizytówek Google, wzrasta liczba oszustw z tym związanych. Okazja czyni złodzieja.

Oszustwa, których celem są właściciele lokalnych firm, są bardzo powszechne. Internet aż roi się od wizytówkowych oszustów, którzy najzwyczajniej w świecie, w nieuczciwy sposób naciągają właścicieli wizytówek.

Podają się za reprezentanta lub partnera firmy Google i żądają opłat za wyświetlanie wizytówki Google. Grożą, że wizytówka zniknie w przypadku braku zapłaty.

Zazwyczaj komunikują się telefonicznie i w trakcie rozmów stosują różne socjotechniczne sztuczki. Nie daj się nabrać. Wizytówka Google jest darmowa.

Podsumowanie

Wyszukiwarka Google jest tak skonstruowana, że kiedy potencjalny klient szuka produktów lub usług, pierwsze wyniki, które zobaczy, to reklamy Google, a następnie lokalny wynik w Mapach Google. Dopiero później są wyniki organiczne.

Poprzez odpowiednie zastosowanie optymalizacji Profilu Google Moja Firma, możesz znacznie poprawić pozycję wyszukiwania Twojego biznesu i ogólną widoczność. Dbając o profil Google Moja Firma, masz większą szansę znalezienia się w pierwszych 3 lokalnych wynikach, Mapach Google i lokalnym wyszukiwaniu, co z kolei zwiększy widoczność Twojego biznesu i generację leadów.

Naprawdę warto. Tym bardziej, że podobno aż 97% osób dowiaduje się więcej o lokalnej firmie ze źródeł online niż z jakichkolwiek innych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *