Emil Wiatrak mały e-Marketing
Emil Wiatrak mały e-Marketing
  • O mnie
  • Newsletter
  • Blog
  • Kontakt
DARMOWY KURS:
Pozycjonowanie Wizytówki Google
Emil Wiatrak mały e-Marketing
  • O mnie
  • Newsletter
  • Blog
  • Kontakt
DARMOWY KURS:
Pozycjonowanie Wizytówki Google

3 źródła pierwszych klientów

  • Strona główna
  • Blog Rozwijam Firmę
  • 3 źródła pierwszych klientów

3 źródła pierwszych klientów

Jak zapełnić kalendarz firmy?

Dopiero stawiasz pierwsze kroki w biznesie i nie masz funduszy na reklamę? Istnieją inne sposoby, aby dotrzeć do potencjalnych klientów i zwiększyć widoczność Twojej firmy.

Spis treści

Toggle
  • 3 sposoby na pierwszych klientów
  • 1. Znajomi i znajomi znajomych
  • 2. Facebook i inne media społecznościowe
  • 3. Wizytówka Google (w Mapach)
  • Kilka dodatkowych metod
  • Podsumowanie

3 sposoby na pierwszych klientów

Bez pieniędzy też można się reklamować. Musisz jednak poświęcić na to swój czas. Na czym się skupić? Nie ma tutaj złotego środka. W różnych branżach zadziałają różne metody.

Oto 3 niezwykle skuteczne sposoby:

1. Znajomi i znajomi znajomych

Być może Twoje usługi sprawdzą się u Twoich znajomych. Może akurat ich potrzebują. Albo znają kogoś, kto ich szuka. Wykorzystaj potęgę marketingu szeptanego. A przy okazji podtrzymaj relację ze znajomymi. Przedstaw swoje usługi i poproś o ich polecenie swoim znajomym i rodzinie. To sprawdzony sposób, aby dotrzeć do nowych klientów za darmo.

Nawet jeśli zrealizujesz swoje usługi taniej, to zyskasz praktykę i doświadczenie oraz pierwszych zadowolonych klientów.

Pamiętaj, aby dokumentować swoje realizacje. Zdjęcia przydadzą się na później do portfolio.

2. Facebook i inne media społecznościowe

Załóż konto na popularnych platformach społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter, Instagram czy LinkedIn.

Regularnie publikuj interesujące treści związane z Twoją działalnością, buduj relacje z obserwującymi, odpowiedz na pytania i komentarze. Proś znajomych o udostępnienia

Znajdź lokalne grupy lub związane z Twoją branżą. Dołącz do lokalnych grup na Facebooku czy LinkedIn. Bądź aktywny, pomagaj innym, dziel się swoją wiedzą. To dobry sposób, aby nawiązać nowe kontakty i dotrzeć do potencjalnych klientów. Dziel się również swoją aktywnością w lokalnych grupach (o ile regulaminy na to zezwalają).

3. Wizytówka Google (w Mapach)

Za darmo? To uczciwa cena. Wizytówkę Google Moja Firma możesz założyć samodzielnie i nie musisz za nią płacić. Profil w tej usłudze umożliwia firmom pojawienie się w wynikach wyszukiwania Google oraz na mapach Google. Dzięki temu potencjalni klienci mogą łatwiej odnaleźć Twoją firmę w Internecie i poznać jej lokalizację, godziny otwarcia, opinie klientów, a także numer telefonu i adres e-mail.

Założenie wizytówki Google Moja Firma jest bardzo proste i nie wymaga specjalistycznej wiedzy. Wystarczy posiadać konto Google i wypełnić formularz rejestracyjny, podając podstawowe informacje o swojej firmie, takie jak nazwa, adres, godziny otwarcia itp.

Dzięki wizytówce Google Moja Firma możesz zwiększyć widoczność swojej firmy w Internecie. To może przyczynić się do pozyskiwania nowych klientów i zwiększenia przychodów. Ponadto, dzięki opiniom zamieszczanym na Twojej wizytówce, potencjalni klienci mogą łatwiej zdecydować się na skorzystanie z Twoich usług.

Kilka dodatkowych metod

Możesz spróbować także:

  • działania jako podwykonawca
  • content marketingu – publikuj nie tylko w swoich mediach społecznościowych, ale także gościnnie (np. na stronach internetowych innych firm). Twórz wartościowe treści i wyrabiaj sobie opinię eksperta.
  • portali pośredniczących z ogłoszeniami – działają one na zasadzie pośrednictwa między zleceniodawcą a wykonawcą, umożliwiając im nawiązanie kontaktu i zawarcie umowy o świadczenie usług. Przykład: fixly.pl

A jeśli masz nieco więcej środków to:

  • Stwórz swoją markę. Wyróżnij się na rynku, stwórz spójną identyfikację wizualną swojej firmy, a także jasno określ swoją ofertę i cel.
  • Zleć stworzenie profesjonalnej strony internetowej.
  • Reklamuj się w mediach społecznościowych i Google.

Podsumowanie

Każda branża ma swoje specyfiki i może wymagać indywidualnego podejścia do pozyskiwania klientów. Warto eksperymentować z różnymi metodami i śledzić ich efektywność, aby wybrać te, które przynoszą najlepsze wyniki.

Pamiętaj, że niektóre z powyższych działań mogą wymagać czasu i zaangażowania. W dłuższej perspektywie z pewnością przyniosą Ci dobre efekty.

Udostępnij

Kategorie

  • Blog (11)
  • Rozwijam Firmę (16)

Zobacz również

  • Bez wizytówki Google ani rusz
  • Od celu do zysku: strona www a sukces biznesowy
  • Nie każdy potrzebuje strony internetowej
  • Wizerunek firmy w internecie: Jak budować pozytywny PR w sieci?
  • Jak założyć i zarządzać wizytówką Google Moja Firma?

Kontakt

Masz pytania?
Potrzebujesz konsultacji?
Porozmawiajmy o Twoim biznesie
i znajdźmy najlepsze rozwiązanie!

501 243 634

    Copyright © 2025 A1 Komputery Emil Wiatrak | Wszelkie prawa zastrzeżone

    Mapa witryny | Polityka prywatności

    ✕
    • O mnie
    • Newsletter
    • Blog
    • Kontakt