Wpisałeś w Google frazę “pomysł na biznes”, prawda? Należysz zatem do grona około 10 000 osób, które tak zrobiły. Pozwól, że zdradzę Ci, skąd wziąć najlepszy pomysł na biznes.

Chcesz założyć firmę, ale nie do końca wiesz, w którym kierunku pójść. W internecie przecież jest wszystko. Inspiracji szukasz więc tak jak innych informacji – korzystasz w wyszukiwarki internetowej typu Google, Bing albo DuckDuckGo. Z pewnością znajdziesz mnóstwo przykładowych list biznesów. Tylko czy warto z nich skorzystać?

pomysł na biznes - ile ludzi szuka go w internecie

Pomysłu na firmę szukaj w sobie

Musisz zdać sobie sprawę z tego, że nie liczy się pomysł, liczy się jego realizacja. Szukasz przecież ciekawego pomysłu dla Ciebie, który pozwoli Ci zarobić. Szukanie pomysłu na biznes zacznij od przyjrzenia się samemu sobie:

  • określ własne wartości i to na czym Ci zależy – co jest dla Ciebie w życiu ważne;
  • zastanów się co lubisz w życiu robić – określ swoje preferowane aktywności;
  • określ swoje cechy osobowości (ekstrawersja/introwersja, poznanie/intuicja, myślenie/odczuwanie, osądzanie/obserwacja);
  • odpowiedz na pytanie co przychodzi Ci z łatwością, do czego masz naturalne predyspozycje – jakie masz uzdolnienia;
  • poproś współpracowników o określenie Twoich słabych i mocnych stron (w kontekście zawodowym).

Jak już zbierzesz te wszystkie informacje, z pewnością szukanie idealnego pomysłu na biznes DLA CIEBIE przyjdzie o wiele łatwiej.

Określ swoją osobowość

Możesz w tym celu wykorzystać między innymi model RIASEC (Realistic, Investigative, Artistic, Social, Enterprising, Conventional). Za wikipedią:

Akronim RIASEC służy do przywołania typów:

  • Realistyczny: musi być fizycznie zaangażowany w to, co robi.
  • Badacz: Zamieszkały przez pragnienie wiedzy i wiedzy.
  • Artystyczne: Chce wyrażać emocje lub myśli poprzez formy sztuki.
  • Społeczne: Przyciągane przez działania, które promują kontakt z innymi, zwłaszcza w celu pomocy im.
  • Przedsiębiorczy: Lubi mieć obowiązki, pokonywać wyzwania w nadziei osiągnięcia szczytu.
  • Konwencjonalne: pragnie przestrzegać norm, instrukcji i zasad.
  • Niektórzy dodają siódmy wymiar: Przebudzacz – chce przyczynić się do ewolucji, zmieniając świat na lepsze (idealistyczne)

Testy osobowości

Jak wiesz, zespół cech determinujących reakcje i zachowanie w różnych okolicznościach to właśnie osobowość. Z pomocą przyjdą Ci testy osobowości. Są one skonstruowane w taki sposób, że jeśli udzielisz szczerych odpowiedzi na pytania, dowiesz się, jakim typem osobowości jesteś (do którego typu Ci najbliżej). Najbardziej znane testy (np. MBTI – Myers-Briggs Type Indicator lub test Junga – Jung Type Indicator) są odpłatne. Z Google jednak znajdziesz testy darmowe, które będą dla Ciebie pomocne i prawdopodobnie wystarczające.

test osobowsci przykład wyniku darmowego testu

Twoje naturalne predyspozycje

Z pewnością są obszary działań, które przychodzą Ci z niebywałą łatwością. Być może “masz lekkie pióro”, a może “duszę majsterkowicza” lub zdolności oratorskie. Pewne działania przychodzą Ci lekko, a inne męczą od samego myślenia o nich. Znajdź właściwy dla siebie obszar potencjału, a bez problemu osiągniesz mistrzostwo.

Odkrycie swojego talentu wskaże Ci właściwy kierunek biznesowy. Inwestując czas, wiedzę i umiejętności w talent sprawi, że świadomie zaczniesz z niego korzystać i stanie się on Twoją bardzo mocną stroną.

Z pomocą w ustaleniu predyspozycji ponownie przychodzi psychologia. Istnieje bardzo dużo testów, które zdolności zawodowych / predyspozycji zawodowych. Jednym z najbardziej znanych i cenionych jest test Gallupa, czyli narzędzie CliftonStrengths.

Biznes zgodny z Tobą

Gdy już wiesz kim jesteś, szukanie pomysłu na biznes przyjdzie Ci o wiele łatwiej. Wcale nie musisz wymyślać innowacyjnych produktów, których jeszcze nie ma (albo, których nikt nie kupi). Skup się na sobie. Jak nie lubisz mieć brudnych rąk, nie otwieraj warsztatu. Jak nie lubisz dzieci, nie zakładaj przedszkola. Biznes ma być zgodny z Tobą, z Twoimi predyspozycjami i talentami.

Similar Posts

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.