Dopiero stawiasz pierwsze kroki w biznesie i nie masz funduszy na reklamę? Istnieją inne sposoby, aby dotrzeć do potencjalnych klientów i zwiększyć widoczność Twojej firmy.
3 sposoby na pierwszych klientów
Bez pieniędzy też można się reklamować. Musisz jednak poświęcić na to swój czas. Na czym się skupić? Nie ma tutaj złotego środka. W różnych branżach zadziałają różne metody.
Oto 3 niezwykle skuteczne sposoby:
1. Znajomi i znajomi znajomych
Być może Twoje usługi sprawdzą się u Twoich znajomych. Może akurat ich potrzebują. Albo znają kogoś, kto ich szuka. Wykorzystaj potęgę marketingu szeptanego. A przy okazji podtrzymaj relację ze znajomymi. Przedstaw swoje usługi i poproś o ich polecenie swoim znajomym i rodzinie. To sprawdzony sposób, aby dotrzeć do nowych klientów za darmo.
Nawet jeśli zrealizujesz swoje usługi taniej, to zyskasz praktykę i doświadczenie oraz pierwszych zadowolonych klientów.
Pamiętaj, aby dokumentować swoje realizacje. Zdjęcia przydadzą się na później do portfolio.
2. Facebook i inne media społecznościowe
Załóż konto na popularnych platformach społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter, Instagram czy LinkedIn.
Regularnie publikuj interesujące treści związane z Twoją działalnością, buduj relacje z obserwującymi, odpowiedz na pytania i komentarze. Proś znajomych o udostępnienia
Znajdź lokalne grupy lub związane z Twoją branżą. Dołącz do lokalnych grup na Facebooku czy LinkedIn. Bądź aktywny, pomagaj innym, dziel się swoją wiedzą. To dobry sposób, aby nawiązać nowe kontakty i dotrzeć do potencjalnych klientów. Dziel się również swoją aktywnością w lokalnych grupach (o ile regulaminy na to zezwalają).
3. Wizytówka Google (w Mapach)
Za darmo? To uczciwa cena. Wizytówkę Google Moja Firma możesz założyć samodzielnie i nie musisz za nią płacić. Profil w tej usłudze umożliwia firmom pojawienie się w wynikach wyszukiwania Google oraz na mapach Google. Dzięki temu potencjalni klienci mogą łatwiej odnaleźć Twoją firmę w Internecie i poznać jej lokalizację, godziny otwarcia, opinie klientów, a także numer telefonu i adres e-mail.
Założenie wizytówki Google Moja Firma jest bardzo proste i nie wymaga specjalistycznej wiedzy. Wystarczy posiadać konto Google i wypełnić formularz rejestracyjny, podając podstawowe informacje o swojej firmie, takie jak nazwa, adres, godziny otwarcia itp.
Dzięki wizytówce Google Moja Firma możesz zwiększyć widoczność swojej firmy w Internecie. To może przyczynić się do pozyskiwania nowych klientów i zwiększenia przychodów. Ponadto, dzięki opiniom zamieszczanym na Twojej wizytówce, potencjalni klienci mogą łatwiej zdecydować się na skorzystanie z Twoich usług.
Kilka dodatkowych metod
Możesz spróbować także:
- działania jako podwykonawca
- content marketingu – publikuj nie tylko w swoich mediach społecznościowych, ale także gościnnie (np. na stronach internetowych innych firm). Twórz wartościowe treści i wyrabiaj sobie opinię eksperta.
- portali pośredniczących z ogłoszeniami – działają one na zasadzie pośrednictwa między zleceniodawcą a wykonawcą, umożliwiając im nawiązanie kontaktu i zawarcie umowy o świadczenie usług. Przykład: fixly.pl
A jeśli masz nieco więcej środków to:
- Stwórz swoją markę. Wyróżnij się na rynku, stwórz spójną identyfikację wizualną swojej firmy, a także jasno określ swoją ofertę i cel.
- Zleć stworzenie profesjonalnej strony internetowej.
- Reklamuj się w mediach społecznościowych i Google.
Podsumowanie
Każda branża ma swoje specyfiki i może wymagać indywidualnego podejścia do pozyskiwania klientów. Warto eksperymentować z różnymi metodami i śledzić ich efektywność, aby wybrać te, które przynoszą najlepsze wyniki.
Pamiętaj, że niektóre z powyższych działań mogą wymagać czasu i zaangażowania. W dłuższej perspektywie z pewnością przyniosą Ci dobre efekty.